Kategorie

Strony informacyjne

Regulamin dokonywania zwrotów

I. POSTANOWIENIA WSTPNE

  1. Partner, chcąc dokonać zwrotu zakupionych od Dystrybutora Produktów zobowiązany jest do rejestracji takiego zwrotu w Systemie, na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie dokonywania zwrotów (dalej: „Regulamin zwrotów”).

  2. Rejestracji zwrotu w Systemie w imieniu Partnera może dokonać Administrator/Użytkownik, który posiada dostęp do Systemu

  3. Rejestracja zwrotu w Systemie dokonywana jest przez formularz zwrotu, poprzez zgłoszenie przez Partnera.

  4. Partner może dokonać wyboru jednego z następujących typów zgłoszeń:

    1. a)  Brak towaru w przesyłce – w przypadku chęci zgłoszenia częściowego lub całkowitego

      braku zamówionych Produktów w otrzymanej przesyłce,

    2. b)  Zwrot na yczenie – w przypadku chęci zgłoszenia zwrotu Produktów na życzenie

      Partnera,

    3. c)  Towar niewłaciwy – w przypadku chęci zgłoszenia zwrotu Produktu niezgodnego z

      zamówieniem Partnera (inny Produkt, model, kolor, itp.) lub jeżeli Partner otrzymał

      Produkt, którego nie zamawiał,

    4. d)  Towar zniszczony – opakowanie – w przypadku chęci zgłoszenia zwrotu Produktu,

      który dotarł do Partnera w uszkodzonym lub noszącym znamiona zewnętrznej ingerencji

      opakowaniu,

    5. e)  Towar zniszczony – uszkodzenie mechaniczne – w przypadku chęci zgłoszenia zwrotu

      Produktu, który dotarł do Partnera z uszkodzeniami mechanicznymi, mimo braku

      uszkodzenia opakowania oraz braku znamion zewnętrznej ingerencji w opakowanie.

  5. Regulamin zwrotów stanowi integralną część Umowy o współpracy. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym Regulaminie zwrotów stosuje się postanowienia Umowy o współpracy. 

II. ZGŁASZANIE BRAKÓW

  1. Dokonanie zgłoszenia braków, o którym mowa w art. I ust. 4 lit. a powyżej, możliwe jest nie później niż następnego dnia roboczego po dniu odbioru dostawy Produktów od Dystrybutora.

  2. Dokonując zgłoszenia braków, Użytkownik zobowiązany jest do wskazania w polu Komentarz stwierdzonych braków w przesyłce. Jeżeli braki zostały stwierdzone w przesyłce, która dotarła do Partnera w uszkodzonym lub noszącym znamiona zewnętrznej ingerencji opakowaniu, Partner zobowiązany jest dołączyć do zgłoszenia protokół szkodowy podpisany z kurierem.

III. ZGŁASZANIE USZKODZE

  1. Dokonanie zgłoszeń uszkodzeń, o których mowa w art. I ust. 4 lit. d oraz lit. e (dalej: Uszkodzenia), możliwe jest nie później niż następnego dnia roboczego po dniu odbioru dostawy Produktów od Dystrybutora.

  2. Dokonując zgłoszenia Uszkodzeń Użytkownik zobowiązany jest do wskazania w polu Komentarz rodzaju uszkodzeń.

  3. W przypadku zgłoszenia Uszkodzeń wymagane jest załączenie odpowiednich załączników (zdjęcia Uszkodzeń, zdjęcia opakowania, zdjęcia tabliczki znamionowej, protokół szkodowy podpisany z kurierem).

  4. W przypadku zaakceptowania zgłoszenia przez Dystrybutora, zgodnie z postanowieniami art. 6 ust. 1, Partner zobowiązany jest do dokonania zwrotu Produktów na koszt Dystrybutora, za pośrednictwem przewoźnika wskazanego przez Dystrybutora, nie później niż następnego dnia roboczego, chyba że z Warunków Współpracy wynika inaczej.

IV. ZGŁASZANIE NIEWŁACIWEGO TOWARU

  1. Dokonanie zgłoszenia niewłaściwego towaru, o którym mowa w art. I ust. 4 lit. c powyżej, możliwe jest nie później niż następnego dnia roboczego po dniu odbioru dostawy Produktów od Dystrybutora.

  2. Dokonując zgłoszenia niewłaściwego towaru Użytkownik zobowiązany jest do sprecyzowania przyczyny zwrotu w polu Komentarz, poprzez wskazanie na czym polega niezgodność Produktu z zamówieniem lub wykazanie, że Produkt nie był zamówiony przez Partnera. 

  3. W przypadku zaakceptowania zgłoszenia przez Dystrybutora, zgodnie z postanowieniami art. 6 ust. 1, Partner zobowiązany jest do dokonania zwrotu Produktów na koszt Dystrybutora, za pośrednictwem przewoźnika wskazanego przez Dystrybutora, nie później niż następnego dnia roboczego, chyba że z Warunków Współpracy wynika inaczej.

  4. Zwracane Produkty powinny zostać odesłane w oryginalnym opakowaniu nie noszącym śladów uszkodzeń mechanicznych, w stanie umożliwiającym jego dalszą sprzedaż. Ponadto Produkty powinny zostać zabezpieczone przed wszelkimi zniszczeniami w czasie transportu na koszt i ryzyko Partnera.

V. ZWROT NA YCZENIE

  1. Zwrot Produktów na życzenie Partnera, o którym mowa w art. I ust. 4 lit b)  może nastąpić wyłącznie za zgodą Dystrybutora. Dystrybutor uprawniony jest do odmowy akceptacji takiego zwrotu bez podania przyczyny.

  2. Rejestracja zwrotu Produktów na życzenie Partnera może być dokonana nie później niż w terminie 7 dni od dnia zakupu Produktów.

  3. Jednym zwrotem mogą być objęte Produkty znajdujące się na jednej fakturze. Jeżeli Partner dokonuje zwrotu Produktów z różnych faktur, opłata o której mowa w ust. 4 zostanie naliczona odrębnie za zwracane Produkty z poszczególnych faktur.

  4. W przypadku akceptacji zwrotu przez Dystrybutora otwartego Produktu Partner zostanie obciążony opłatą za zwrot w wysokości 10% ceny netto zwracanych Produktów wskazanej na fakturze ich zakupu, nie mniej jednak niż 50 zł (pięćdziesiąt złotych) netto. Do opłaty zostanie doliczona kwota należnego podatku VAT.

  1. Należność z tytułu opłaty, o której mowa w ust. 4 powyżej, może zostać potrącona przez Dystrybutora z kwoty należnej Partnerowi jako zwrot ceny zakupu zwracanych Produktów.

  2. W uzasadnionych przypadkach, w szczególności jeżeli towar był sprowadzony na indywidualne zamówienie Partnera, Dystrybutor może podnieść wysokość opłaty do maksymalnego poziomu do 100% warości zamówionego towaru.

  3. W przypadku zaakceptowania zgłoszenia przez Dystrybutora, zgodnie z postanowieniami art. 6 ust. 1, Partner zobowiązany jest do dokonania zwrotu Produktów na własny koszt, nie później niż w terminie 7 dni.

  4. Zwracane Produkty powinny zostać odesłane w oryginalnym opakowaniu nie noszącym śladów uszkodzeń mechanicznych, w stanie umożliwiającym jego dalszą sprzedaż. Ponadto Produkty powinny zostać zabezpieczone przed wszelkimi zniszczeniami w czasie transportu na koszt i ryzyko Partnera.

  5. Przesyłka uszkodzona w czasie transportu ma prawo nie zostać przyjęta przez Dystrybutora.

VI. ROZPATRYWANIE I WYKONYWANIE ZGŁOSZE

  1. Każde zgłoszenie dokonane zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu zwrotów wymaga dokonania akceptacji przez Dystrybutora. W przypadku dokonania przez Dystrybutora akceptacji zgłoszenia, Partner zostanie powiadomiony o możliwości dokonania zwrotu. Po takiej akceptacji Partner zobowiązany jest do zwrotu zgłaszanych Produktów w odpowiednim dla danego typu zgłoszenia terminie, wskazanym powyżej. Na opakowaniu zwracanych Produktów lub w liście przewozowym Partner zobowiązany jest umieścić numer przekazany przez Dystrybutora w mailu potwierdzającym utworzenie Nowego zgłoszenia.

  2. Po otrzymaniu przez Dystrybutora zwracanych przez Partnera Produktów w odpowiednim terminie oraz ich sprawdzeniu, Dystrybutor wystawia Partnerowi fakturę korygującą na zwrócone Produkty (w przypadku zwrotu, o którym mowa w art. 1 ust. 4 lit. b. – również fakturę na opłatę za akceptację zwrotu) oraz informuje Partnera o zamknięciu "Zgłoszenia".

  1. Jeżeli po otrzymaniu zwrotu Produktów przez Dystrybutora okaże się, że zwrot był nieuzasadniony (np. z powodu wskazania przez Partnera błędnego typu zgłoszenia), Dystrybutor odrzuci zgłoszenie, zmieniając jego status na „Odrzucone”. W przypadku odrzucenia zgłoszenia zwrócone Produkty zostaną odesłane do Partnera. Partner zobowiązany jest do pokrycia Dystrybutorowi kosztów zwrotu Produktów.

  2. Jeżeli Partner nie zwróci zgłoszonych Produktów do Dystrybutora w odpowiednim terminie wskazanym powyżej dla danego typu zgłoszenia, jego zgłoszenie zostanie anulowane. Produkty, które zostaną dostarczone do Dystrybutora po terminie zostaną odesłane do Partnera. Partner zobowiązany jest do pokrycia Dystrybutorowi kosztów odesłania Produktów. Zgłoszenie może zostać również anulowane na prośbę Partnera.

  3. Lista dokonanych zgłoszeń wraz z ich statusem dostępna jest w zakładce Dokumenty i płatności / Korekty faktur.

Proszę czekać, trwa ładowanie....